OverspisningsFRI!
- forløbet der transformerer dit forhold til mad én gang for alle.

IMG_7879_edited.jpg

Er du klar til at komme overspisninger, unødigt små-snackeri og manglende kontrol over maden til livs?

 

Og er du klar til at slippe konstante tanker om mad og vægt én gang for alle?

 

Drømmer du om aldrig mere at tænke over, hvad du spiser, og bare spise hvad du har lyst til?

 

Vil du gerne forstå, hvad det i virkeligheden handler om - sådan helt ind til kernen - når du ikke kan styre din mad, så du aldrig mere skal på kur?


Så er dette forløb for dig!

"Mette er en meget dygtig person og ved hvad hun snakker om, når det kommer til overspisninger. Min bedste beslutning, som endte med et resultat jeg aldrig havde forestillet mig kunne være muligt."

- Camilla 

Dette forløb er for dig, som brændende ønsker at komme overspisninger, unødigt små-snackeri og manglende kontrol over maden til livs ved at forstå, hvad årsagen er til, at du spiser mere end du har brug for, selvom du egentlig ikke er sulten.


Forløbet er et 4-måneders intensivt udviklingsforløb, hvor du kommer helt ind til kernen af, hvorfor du bøvler med maden, og hvordan du kommer det til livs én gang for alle.

Hvis du er klar til at tage action og styringen tilbage i dit liv?

 

Så er dette forløb for dig!

Kan du genkende dig i én eller flere af følgende, er dette forløb for dig:
 

  • Jeg føler mig magtesløs i kampen mod maden og aner ikke, hvordan jeg skal stoppe med at overspise og spise for meget.
     
  • Jeg har kæmpet med mad, vægt og tanker om mad i mange år.
     
  • Jeg er træt af, at jeg til trods for ALT det, jeg har prøvet, stadig er styret af tanker om mad.
     
  • Jeg er træt af, at maden og de negative tanker om min krop, gør mig trist og til tider får mig til at føle, at livet er en evig kamp.
     
  • Jeg er ved at opgive håbet om nogensinde at få et normalt forhold til mad.
     
  • Jeg føler, at jeg enten lever restriktivt og kontrolleret eller også spiser jeg ukontrolleret.
     

  • Det er pinligt, hvis andre kan se, at jeg har taget på.
     

  • Hjemme på sofaen med mad, er det eneste sted jeg slapper rigtig af.
     

  • Jeg får dårlige samvittighed, når jeg har spist noget, jeg ikke burde.
     

  • Min tankegang  er præget af sort/hvid tænkning.
     

  • Jeg tænker ofte, at “Nu må jeg bare tage mig sammen".
     

  • I perioder er  jeg “ligeglad”, og slipper kontrollen og overspiser - især når jeg er træt, ked af det, stresset eller har været sammen med andre mennesker.
     

  • Jeg småspiser dagen igennem, og mærker sjældent sult.
     

  • Jeg føler mig som en fiasko, fordi jeg ikke "bare" kan tage dig sammen.
     

  • Jeg føler ikke, at nogen forstår mit problem.

DSC_8762.JPG

Forløbet er for dig, som drømmer om:
 

  • at stoppe med at spise mere mad, end du har brug for.
     

  • at slippe konstante tanker om mad og vægt, så du i stedet kan bruge din energi på alt dét, der er betydningsfuldt for dig i dit liv.
     

  • at lær at forstå dig selv, og se hvad det hele handler om, når du bliver overvældet af spisetrang.
     

  • bare få den der ro i maven, så du kan nyde livet og bare være glad og let!
     

  • aldrig mere at sige "fra på mandag...", fordi du har en stabil vægt, du er glad for helt ind i hjertet.

Det får du ud af, at deltage

Trin for trin lærer jeg dig:
 

  • Hvorfor du ikke kan styre din mad.
     

  • Hvordan du kan bruge maden som et forstørrelsesglas, på dét der i virkeligheden er i vejen.
     

  • Hvordan du i dag bruger maden til at dulme tanker og følelser, så du undgår at mærke dét, der i virkeligheden trykker.
     

  • Hvordan du ændrer dét, der i virkeligheden er årsagen til at du spiser.
     

  • Hvordan du får et balanceret forhold til mad, hvor du spiser når du er sulten og stopper når du er mæt.

Og selvfølgelig (!) viser jeg dig også
 

  • Hvordan du samtidig øger dit selvværd til helt nye højder, sådan at du aldrig mere skal tænke negativt om dig selv, men i stedet kan kigge dig selv i spejlet og tænke "fuck et lækkert skår". 
     

  • Hvordan du undgår at være så fandens udkørt og træt efter en arbejdsdag eller efter at have været sammen med venner og familie.
     

  • Hvordan du aldrig mere får brug for maden til at dulme noget som helst, fordi du har lært at forebygge, at det overhovedet er nødvendigt!

"Hvad nu, hvis jeg ikke kan finde ud af det, eller hvad nu, hvis det ikke virker for mig?" spørger du måske dig selv?

Så er jeg lige her, til at hjælpe dig og støtte dig.

DSC_8590_edited.jpg

Hej, jeg hedder Mette

 

Jeg hjælper kvinder af med overspisninger og konstante tanker om mad, så de kan skabe det succesfulde liv, de drømmer om.

Efter flere år, hvor jeg arbejde med bla. forskning indenfor danskernes kost og motionsvaner ved bl.a. Fødevareinstituttet, DTU og Aalborg Universitet, besluttede jeg at starte selvstændigt, for at hjælpe andre kvinder, med at komme fri af deres overspisninger og forstyrrede forhold til mad. 

For jeg vidste, at det ikke handlede om maden og motionen. Det handlede om noget mentalt.

I knap 20 år har jeg selv kæmpet med maden. Overspist, været restriktivt, trangspræget motionsadfærd mv. Så jeg ved, hvor slidsomt det er, når maden styrer ens liv.

Det tager al livsglæden og livskvaliteten, når tanker om mad fylder alt.

I dag har jeg hjulpet flere hundrede kvinder fri af overspisninger og konstante tanker om mad.

Jeg er uddannet Cand. mag i Læring- og forandringsprocesser, Professionsbachelor i ernæring og sundhed, Skyggevejleder, Sundhedscoach og andre efteruddannelser. 

Det siger andre

4,9 % tilfredshed

Simone.jpeg

Simone

Mette kan noget helt specielt og hun har hjulpet mig på så mange måder. Udover jeg ikke har overspisninger mere, så har jeg fået glæden tilbage i min hverdag. 

Jeg gik fra at have overspisninger regelmæssigt, hvor jeg kun havde mad i tankerne fra jeg stod op, til jeg gik i seng. 

I dag står jeg der hvor jeg spiser præcis det jeg har lyst til, når jeg har lyst, og vigtigste af alt, så stopper jeg også når jeg ikke har lyst mere. Det har hjulpet mig med at få ro, helt inderst inde. 

Det at have været i en gruppe har gjort, at jeg i dag kan tale åbent om mine problemer. Det var meget udenfor min Comfortzone i starten, men det har givet mig så meget at kunne spejle mig i andre, der har stået i nogen af de samme situationer som mig. Vi har hjulpet hinanden og det har jeg lært utrolig meget af. Vi har i øvrigt en Facebook gruppe sammen i dag, hvor vi stadig opdaterer hinanden omkring hvordan det går:)

Det er uden tvivl det bedste jeg har gjort for mig selv.

Kh Simone ❤️ 

image0 (1).jpeg

Christina

Kæmpe anbefaling til Mettes forløb.
Det sætter en masse tanker igang, og hold da op hvor kan man bare identificere sig på alle punkter.
Mette formår at sætte tingene i perspektiv, og det gør det bare så meget nemmere at forstå tingene og finde situationer i eget liv, hvor man pludselig kan se hvad der trigger.
Det er en fantastisk følelse, når man opnår klarhed over hvad der går galt, og at man faktisk kan gøre noget ved det.
Det er også virkelig dejligt at vide, at man ikke er alene med sine følelsesmæssige overspisninger, men at vi er mange der har problemer med det. Det gør at man ikke føler sig forkert mere.
Tak Mette, for at gøre det overskueligt at tage fat på problemet, og for din rolige og kærlige måde.
10 stjerner herfra.

Christina ❤️

Skærmbillede 2020-09-05 kl. 14.23.15.png

Patricia

Jeg knækkede koden til  overspisningerne, ved at forstå hvordan jeg hele tiden tog ansvaret for andres følelser, ved at fylde deres følelsesmæssige tomrum ud med opmærksomhed. Jeg troede på, at andre på samme måde ville fylde mig med kærlighed, nærvær og omsorg. Jeg fandt ud af, hvordan min umiddelbare lykkelige barndom, har givet mig en tomhedsfølelse og en følelse af at være forkert, og det fyldte jeg før med mad, når ikke andre mennesker fyldte mine følelsesmæssige beholder op. Da jeg selv fik øje på det mønster, kunne jeg ændre på det, og i dag har jeg sluppet alle overspisninger og tænker ikke længere over, hvad jeg spiser. 

Sådan foregår det

​Igennem et intensivt 4 måneders forløb, vil du blive hjulpet igennem en personlig udviklingsrejse, hvor du lærer at stoppe med at bruge maden til andet end næring, og hvor du finder ro i dig selv, så du kan mærke din egen sult og mæthed til perfektion, fordi følelserne ikke længere bliver mixet sammen af tanker, uro og rastløshed, og fordi du lærer, lige præcis hvad dit unødige madindtag i virkeligheden handler om. 

Du får den viden og hjælp, du har brug for – og de konkrete greb, teknikker og værktøjer, der giver dig de indsigter, der skal til, for at du rykker i mål. 
 

Gennem videoer, lydfiler og opgaver lærer du, hvordan du ændrer tingene i dit liv.

Gennem gruppearbejde, sparring og Q&A's hjælper jeg og de andre dig med hele tiden med, at tage dit næste skridt, i det tempo, som passer lige præcis til dig.

Forløbet er delt ind i 5 faser:

Fase 1
Forstå hvorfor du overspiser og lær at stoppe det!

  • Selvom det ikke bare er lige til at stoppe overspisningerne, er det ikke "Rocket-science", når man først forstår princippet. Derfor er dette step designet, så du lærer, hvorfor det her ikke handler om maden, men hvad der er den reelle rod og kerne til, at du i dag bruger maden til at dulme nogle følelser. 
     

  • Du lærer på denne fase, hvordan du finder ind til lige præcis dér, hvor roden er hos dig. Finder den helt præcise årsag til, at lige netop DU har udfordringer med maden.
     

  • Hvordan du i dag udlever et gammelt barndomsmønster, som helt uden at du selv er bevidst om det, gør at du mister kontrollen over din mad igen og igen.
     

  • Hvordan du enkelt og effektivt får øje på dit mønster i din hverdag i dag.
     

  • Hvordan det hænger sammen, så du sidder tilbage med følelsen af "aha, det var derfor", og en følelse af lettelse i kroppen, fordi det hele nu er mindre mystisk og meget mere lige til at gå til.

 

 
 

Fase 2

Opdag dig selv i, hvordan du udlever dit mønster, og hvordan du trin-for-trin ændrer på det.
 

  • På dette step lærer du, hvordan du roligt men sikkert begynder at bryde dit mønster, og får erfaringer i, at du nu faktisk har andre handlemuligheder end at ende med at spise.
     

  • Du lærer, hvordan du forebygger at trangen til at overspise kommer og hvordan du slipper tankemylder og får færre tanker om mad. Du begynder her at finde en større ro omkring maden.
     

  • Du lærer, hvordan dårlig samvittighed, tankemylder og selvbebrejdelser også påvirker din spisning, og hvordan du stopper det.
     

  • Du lærer de første skidt ud i, at mad bare er mad, og at din krop nok selv skal sige til, når den er sulten og den er mæt.
     

  • På dette step opøver du de kompetencer der skal til, for at undgå at få trangen til at overspise. Du skal her også øve dig i, at tage dig af trangen når den kommer, og lære, hvad der ligger til grund for det.

     

Fase 3:
Skab dit nyt fundament for maden, ved at lære, at tage dig af dine følelser, og skabe indre ro på tankerne!
 

  • I denne fase lærer du, hvordan du mærker og håndterer dine følelser. Maden dulmer følelserne. Men skal du stoppe med at dulme, skal du lære at håndtere dine følelser på en anden og mere naturlig måde.
     

  • Vi går derfor dybt, og kigger på grundlæggende tilknytningsproblematikker og får koblet dem til, hvorfor du i dag har problemer med maden. 
     

  • Du lærer, hvad følelser i virkeligheden er, og hvordan du mærker, når der er en følelse på spil, langt før du normalt vil opdage det.
     

  • Du lærer, hvor dine følelser stammer fra, og hvad de reelt har brug for, når du nu godt rationelt ved, at det ikke er mad.
     

  • Du lærer også, hvordan du får følelser til at forsvinde igen, så du kan skabe ro på kommando, uden nogensinde at skulle bruge maden til det mere!


     

Fase 4

Kontrol! Kontrol! Kontrol! Der er en bedre vej!

 

  • Der er desværre ingen vej uden om! På dette step skal vi have kigget på din kontrol. Vi skal have opdaget og udfordret kontrollen, så vi i stedet kan komme ind og mærke de følelser, kontrollen i dag holder dig fra at mærke. 
     

  • Du lærer, hvordan du opdager dig selv, når tankerne om kontrol er igang med at tage over og dræner dig for energi og hvordan du i stedet kan bruge det, som dit største spejl til at forstå dig selv og dit madindtag.
     

  • Du lærer, hvordan du slipper kontrollen over din mad, uden at tage på eller frygte for at tage på.
     

  • Du lærer, hvordan du kan bruge nedadgående tanker aktivt, til at opdage dig selv i et mønster, og tage handling på dét, du har brug for at tage handling på.
     

  • Hvordan du slukker for tankerne igen, og lærer at give slip. Bare slip.  


     

Fase 5

Fra magtesløs til handlekraftig!

 ​
 

  • Inderst inde har du meget mere at byde på, end du viser din omverden i dag. Du har formentlig i mange år følt, at du skulle passe ind i nogle bestemte bokse, opføre dig på en bestemt måde eller lign. for at være "god nok". Du har med andre ord holdt sider af dig selv tilbage for at passe ind. Dette er nu slut og fortid. På dette step skal du nemlig vise dit sande jeg frem.
     

  • Du skal til at udforske, hvilke sider det er, du har holdt tilbage, og hvordan du kan komme til at vise omverdenen meget mere af alle de fantastiske egenskaber og karaktertræk, som netop DU gemmer på. Vi skal have dig til at finde ind til dét, der er dit autentiske jeg, og vi skal have dig til at stråle med alt det, der er dig!

 

  • Du vil også for alvor erfare, at du nu ikke længere tænker over maden!
     

  • Du oplever, hvordan mad blot er næring.
     

  • Du erfarer, hvordan du kan nyde god mad, og også for meget engang imellem, uden at tage på.
     

  • Du mærker friheden og letheden i hele kroppen.
     

  • Du ser, hvordan vægten enten er stabil, uden du skal skænke mad en tanke, eller at du automatisk taber dig i vægt, fordi du kun spiser det, din krop reelt har brug for!

 

 

​​​​​

Det får du

Når du lige om lidt investerer i at skabe et liv med frihed, et liv som ikke længere skal styres af mad og konstante tanker om mad, og frygt for at tage på, så får du helt konkret:
 

  • Adgang til præcis den viden og de værktøjer, du skal bruge. Den er leveret til dig i trin for trin video- og lydlektioner, og med tilhørende opgaver, hvor du lærer, hvordan du implementerer det i dit liv og bryder med dit mønster.
     

  • Du kommer i en gruppe på 2-4 personer med ligesindede, hvor I samme én gang om ugen i et afgrænset tidsrum (anbefaler 1-2 timer), arbejder sammen om at støtte hinanden i jeres arbejde (I går en trin for trin guide til, hvordan I bruger og hjælper hinanden)
     

  • Ugentlig Q&A's med mig tirsdage 13.00-14.00, hvor du får konkret hjælp til at rykke dig videre - hver uge i 4 mdr*. (Det er ikke en forudsætning, at du kan deltage hver gang. Du kan droppe ind, når det passer dig, eller lytte med på replay senere i ro og mag.)
     

  • Mentorer der hjælper dig og sparrer med dig undervejs.
     

  • Ad libitum hjælp i en lukket facebookgruppe.
     

  • Fællesskab med andre, som har det på samme måde som dig.



 

*der tages forhold for ferie og helligdage og enkelte kursusdage hen over året, hvor der er lukket.

8 x  undervisnings-moduler med viden og værktøjer.

Du bliver en del af en gruppe på 2-4 andre dejlige kvinder, der arbejder intensivt for at slippe overspisninger.

Mentorer der hjælper dig hele vejen.

Ugentlige Q&A's med Mette.

Ad libitum sparring i en lukket Facebookgruppe

Dette forløb er anderledes,

fordi der er fokus på at "forstå" og "handle på det"
 

  • Du kommer IKKE til at sidde og føle, at du ikke forstår, hvad i alverden det er du skal lede efter og ændre på i dig selv. Du får klar besked om, hvad det handler om, så du kommer frem til, hvad du skal arbejde med og hvordan du så skal gøre det.
     

  • Forløbet er bygget op på basis af min egen erfaring, mine mange årige uddannelser, forskning i danskernes kost og motionsvaner, samt flere års erfaringer med, at hjælpe mennesker af med deres slidsomme forhold til mad – altså hjælp som rent faktisk kan bruges i praksis og som ikke bare forbliver ved snak i et terapirum. Der skal handling til, når du er klar og kan se, hvorfor og hvordan du skal gøre det. Det er i det virkelige liv - dit liv - at den reelle ændring skal ske.
     

  • Du bliver guidet igennem en step-by-step proces, der virker! Samtidig får du støtte til, at få skabt ændringerne i din hverdag, så maden ikke længere fylder, hjælp til at lære at mærke følelser, hjælp når tankermylderet flyver af med dig, hjælp til at se de sider af dig selv, du ikke selv kan se og så videre.
    Jeg støtter dig i, at ændre tingene i dit liv, så du kan slippe overspisningerne og i stedet lære at skabe frihed og glæde og nærmest glemme alt om, at maden engang fyldte for dig.  

     

  • Du bliver IKKE overladt til dig selv, du kan ALTID få sparring. Jeg er her for dig, når der går lort i den og du møder modstand - så du hurtigt kan komme op af hullet igen.  
     

  • Du er i gang med det samme – du får adgang til online-undervisning og opgaver, så snart du tilmelder dig, så du straks kan gå i gang. 

Hvor meget skal du investere?

Jeg har hjulpet flere hundrede kvinder ud af deres spisefængsel gennem årene og jeg vil også gerne hjælper dig. Hjælpe dig med at skabe den varige forandring du ønsker, så du én gang for alle kan slippe dine overspisninger og komme ud af dit spisefængsel og af med dine overspisninger.

 

Jeg hjælper dig til at skabe det liv du drømmer om, hvor du ikke længere skal føle dig fanget i dit eget madspinderi, men hvor du kan føle dig fri, aldrig mere skulle tænke over, hvad du spiser og bare følelse dig sådan helt grundlæggende glad. 

Der er ikke tale om en magisk pille, der får tingene til at ske imens du ligger på sofaen. Hvis du bare piller næse, så sker der ikke noget!

 

  • Du skal være villig til at yde en indsats, også når det bliver svært. 

  • Du skal være villig til at gå ind i de svære ting og arbejde med dem.

  • Du skal være villig til at kigge på og mærke "lorten". Det er ikke et forløb, hvor vi danser om den varme grød. 

Jeg hjælper dig med at finde årsagen, støtter dig i at ændre dit mønster og lærer dig, hvordan du lever et liv uden at bruge maden som mestringsstrategi. Men det er dig, som skal gå vejen!

 

Jeg ved, at det her virker, og jeg ved, at hvis du vil, så kan du også lykkes med at slippe ud af dit slidsomme forhold til mad og aldrig mere skulle frygte for at tage på, eller frygte for den næste overspisning.

 

Jeg ved, at du kan få et liv, hvor du bare kan hoppe i det tøj du drømmer om, når du vil og hvor du spiser det mad du har lyst til, uden at tage på. Et liv hvor du hviler i dig selv og bare er grundlæggende glad.

 

 

 

 

Men derudover bør du tænke over...

 

  • Hvad vil det være værd for dig, at slippe fri af dit slidsomme forhold til mad?
     

  • Hvad vil det være værd for dig, aldrig mere at overspise?
     

  • Hvad vil det være værd for dig, at slippe alle tankerne om mad og få et naturligt og balanceret forhold til mad, hvor du kan glæde dig til biografturen med slik og popcorn, uden at frygte for overspisninger, selvbebrejdelser, dårlig samvittighed og efterfølgende manglende nærvær med eksempelvis venner, børn og familie?

 

 

 

 

Din investering er:​

 

Samlet betaling, ved betaling på én gang ved tilmelding:

15.000 kr. incl moms.

Ratebetaling er muligt mod gebyr.

 

Eksempel på ratebetaling: 4 x rater som forfalder en gang pr. måned.

  1. rate: 4000 kr.

  2. rate: 4000 kr.

  3. rate: 4000 kr.

  4. rate: 4000 kr.

 

 

Det du lærer på dette forløb har virket for mig! Det virker for de mennesker, som allerede har været igennem! Vil du med på vognen, væk fra overspisninger, væk fra selvbebrejdelser og dårlig samvittighed og hen hvor livet for alvor er sjovt, dejligt og glædesfyldt at leve?

HVAD VÆLGER DU?

Ofte stillede spørgsmål

Hvad hvis det ikke virker?

Hvis du ikke kan få det til at virke, så er vi her til at hjælpe dig. Du får adgang til en lukket facebookgruppe og, sparring fra dine mentorer og hjælp på Q&A's hver uge.

Hvad hvis min arbejdsgiver siger nej til at holde fri?

Jeg har endnu ikke oplevet nogle arbejdsgivere, der ikke har sagt nej. Det er bla stressforebyggende og trivselsfremmende.

Har jeg tiden til det? Jeg har svært ved at vurdere, om det tager for meget af min tid?

Det kræver naturligvis din tid. Der er ikke noget af dette, der kommer af sig selv. Selvom du skal afse et par timer om ugen, vil langt det meste af dit arbejde foregå, i det liv du alligevel lever. Det handler nemlig om, at du skal arbejde i de sammenhænge, du normalt er i. 

Hvad hvis jeg arbejder i det tidsrum?

Min erfaring er, at langt de fleste finder løsninger på det. Forløbet handler også om at lære, at prioritere egne behov. Dette er et godt sted at starte.

Hvad hvis jeg kun kan deltage noget af tiden?

Det er helt fint. Der er mulighed for at få hjælp, både i din gruppe, facebookgruppe, fra din mentor og via Q&A's med Mette. Du skal nok nå det alligevel, hvis du beslutter dig for, at det skal lykkes.

Hvad hvis jeg kender nogen af de andre?

Der er tavshedspligt, så det vil KUN være dig og den anden der kender til det. Der er ikke tilladt at dele oplysninger om andre, der kan genkendes.