Sådan håndterer du de mange ydre krav.

Kender du det med, at du både skal være noget for mand, børn, veninder, på arbejdet, i skolebestyrelsen, i sportsklubben osv. ? Kender du også det med, at når du vågner om morgenen, så starter de indre lister med at rulle, om alt det du skal nå? Og inden du overhovedet er kommet til morgenmaden, er en del af dit nærvær i nuet allerede røget? Det er desværre en meget kendt ting for os kvinder. Der er så meget, vi skal huske, og ordne og vi føler, at der hele tiden bliver hevet i os. Men hvad gør vi så, når vi skal have færdiggjort en stor opgave på arbejdet, som vi er kørt fast i, og derfor har behov for at gå og tænke over det, også når vi kommer hjem? Og samtidig har vi en konflikt med manden, som vi har lovet at vende tilbage med et svar på, men vi føler ikke helt, at vi har roen på noget tidspunkt, til at få tænkt tingene igennem?Det der sker, når du forsøger at dele din energi, og derved forsøger at holde at boldene og listerne i hovedet på én gang er, at du stresser dig selv. Du skaber et indre pres, som du ikke får afløb fra, og når du kommer fra arbejde eller børnene er lagt i seng, så skal du finde en ventil for dit indre pres. Maden! Maden bliver din ven, for den kan give dig det afløb. Den uro du mærkede i kroppen, fjerner maden, så du bliver rolig og afslappet og døsig.



Det handler om mindset Du kan ikke dele din energi, og forvente et andet resultat. Du er nødt til at sænke kravene til dig selv om, alt det du skal nå på én gang. Og så er du nødt til at arbejde på, at slippe din indre kontrol. Stol på, at du nok skal komme frem til de løsninger, du har behov for, også selvom du ikke forsøger at tænke over dem hele tiden. Stol på, at løsningen på arbejdet nok skal komme i den tid, du er på arbejdet. Stol på, at din konflikt med din mand, nok skal blive løst, når du tager den halve time for dig selv i soveværelset alene.

Forskellen er, at når du tænker over tingene hele tiden, så bliver dine tanker til leverpostej. Så smører du leverpostej ud over alle dine gøremål. Men når du prioriterer din tid, og tager én ting af gangen på afsatte tidspunkter, så bliver det glimmer og kvalitetsenergi du strøer ud over dine tanker. Og så kommer løsningen lettere til dig!

Stol på, at ved at slippe kontrollen så kommer du lettere til målet. Og stol på, at når du sænker det indre pres, så vil dit behov for at spise din uro væk, blive mindre. Kærlige hilsner


Mette :)

Følg med på Facebook, og se hvornår jeg holder mit næste gratis online foredrag om, hvordan du kommer ud af din overspisning!

422 visninger
  • Grå Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon

Spisepsykologi coach Mette Fuglsang Larsen, Varde. CVR: 38813269